Jesteś tutaj: Start / Świetlica

Świetlica

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Przypominamy kilka sprawdzonych pomysłów na zabawę z dzieckiem:

Wiosenna krzyżówka

Zwyczaje wielkanocne-zdobienie jajek

Kwiatki z papieru

 

 

  • Zimno, ciepło, gorąco -  znana wszystkim zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot, pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb“ daje wskazówki stopniując słowa - zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się odnowa.

 

  • Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy - w tej zabawie im więcej uczestników, tym lepiej. Jedna osoba, nazywana Babą-Jagą, stoi w pewnej odległości od pozostałych odwrócona tyłem lub z zakrytymi oczami i wypowiada słowa: raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy, w czasie których gracze biegną w jej kierunku. Gdy skończy mówić, odsłania oczy lub odwraca się do uczestników, a ci nieruchomieją – nie mogą się poruszać, mówić i śmiać się. Baba Jaga stara się ich rozśmieszać. Jeżeli ktoś się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić na linię startu. Po chwili Baba Jaga znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem w zabawie jest dotarcie do Baby Jagi, gdy ona nie patrzy i dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje jej miejsce.

 

  • Zabawa w chowanego – tej zabawy nikomu nie trzeba rekomendować. Dzieci ją uwielbiają. Jeśli macie w domu więcej miejsca i dużo zakamarków, zabawa w chowanego będzie super pomysłem.

 

  • DIY – zajęcia "zrób to sam” to propozycje dla bardziej aktywnych dzieci. Możecie lepić z masy solnej, plasteliny, malować farbami, kredkami, rękami, robić wycinanki z papieru kolorowego i wiele innych. Generalnie do takich zabaw możecie wykorzystać mnóstwo rzeczy, które są w domu. Np. makaron będzie idealny na biżuterię, a papierowe talerzyki czy opakowania po jajkach mogą zamienić się w stworki, kartonowe pudełka w domki, autka, robota i co jeszcze tylko wyobraźnia wam podpowie. Możecie w dowolnej technice stworzyć panią wiosnę, zimę albo ulubioną postać z bajki!

 

  • Tanecznym krokiem – z podkładem muzycznym lub bez możecie wspólnie poruszać się do ulubionych piosenek i melodii.  Zorganizujcie konkurs taneczny albo konkurs piosenki. Nagrodą może być korona, medal, dyplom (oczywiście zrobiony własnoręcznie) albo pyszne małe co nieco.

 

  • Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.

 

  • Wspólne gotowanie - zaproponujcie dzieciom wspólne pieczenie babeczek, zróbcie owocowe szaszłyki i nie przejmujcie się, jeśli mały mistrz kuchni nieco nabrudzi. Z przygotowanych wspólnie specjałów możecie urządzić przyjęcie domowe.

 

  • Wspólne czytanie – o korzyściach z czytania nie trzeba nikogo przekonywać. Przytoczymy zaledwie najważniejsze z nich. Czytanie zaspokaja wszystkie potrzeby emocjonalne dziecka, wspiera jego rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny, a przy tym przynosi ogromną radość i pozostawia cudowne wspomnienia. Dzięki czytaniu dziecko poszerza swoje słownictwo, używa bogatszego i piękniejszego języka. Wybierzcie wspólnie książkę, usiądźcie wygodnie i przenieście się w świat bajek i niezwykłych przygód.

 

  • Budowanie z klocków - należy do ulubionych zabaw całej rodziny. Proste konstrukcje, wysokie wieże, fosy, w tej zabawie ogranicza nas tylko wyobraźnia. Ponadczasowe klocki dzięki ogromnej różnorodności są nieustającym źródłem inspiracji do zabawy zapewniając wszechstronny rozwój dziecka. Zabawa klockami ćwiczy emocje, stymuluje wyobraźnię, rozwija logiczne i przestrzenne myślenie dziecka, jest dobrym treningiem na koncentrację uwagi.

 

  • Zabawa w teatr- zamieńcie się rolami: dzieci niech będą rodzicami, a wy ich dziećmi. Uwaga: w tej zabawie możecie zobaczyć, jak odbierają was  wasze pociechy. Tym bardziej warto podjąć wyzwanie. Możecie również wcielić się w postaci ulubionych bajek, stworzyć własną bajeczkę. Warto pamiętać, aby dać dziecku przewodzić w zabawie. Słuchać jego pomysłów i zachęcać do inicjowania nowych scenariuszy i pomysłów.

Zwyczaje i tradycje wielkanocne.

 Wielkanoc to najstarsze i najważniejsze święto w religii chrześcijańskiej- upamiętnia zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa.  Ten radosny czas obfituje w wiele zwyczajów. Większość z nich znane jest od średniowiecza i praktykowane do dziś.

Wiosenne porządki

Dawniej początek wiosny był idealną okazją do wielkich porządków. Sprzątało się mieszkania, malowało domy, robiło się świąteczne dekoracje i przyozdabiało nimi pomieszczenia. Nadal panuje zwyczaj sprzątania domu tuż przed Wielkanocą. Wedle starego zwyczaju, wszyscy domownicy muszą przyłożyć się do porządków.

Malowanie jaj

Każdy region naszego kraju ma swój charakterystyczny sposób ozdabiania jaj. Są one symbolem pomyślności oraz rodzącego się życia. Stanowią bardzo ważny element Wielkanocy.,, Z chaosu wyłoniło się ogromne jajo”- tak w wielu kulturach wyobraża się stworzenie świata.

Wielki Tydzień

Wielki Tydzień rozpoczyna się wraz z Niedzielą Palmową. Dawniej zwana "Kwietną" lub "Wierzbową", stanowi bardzo ważny dzień w religii chrześcijańskiej. Symbolizuje wjazd Jezusa do Jerozolimy. W Niedzielę Palmową należy udać się do kościoła w celu poświęcenia tzw. palemki. Są one wykonane z gałązek wierzby, ozdobionych bukszpanem i kwiatami. Kiedyś poświęconą palemką uderzało się lekko każdego z domowników. Następnie umieszczało się ją za obrazem lub nad drzwiami. Miało to chronić przed burzą oraz ogniem.

Tradycją w niektórych regionach było także "Topienie Judasza". W Wielką Środę brano słomianą kukłę symbolizującą Judasza i wleczono przez całą wieś. Mieszkańcy obrzucali ją kamieniami, wrzucali do wody, a na końcu topili.

Triduum Paschalne

W Wielki Czwartek zaczyna się Triduum Paschalne. Z ołtarza znikają wszelkie przedmioty, a dzwony milkną aż do czasu zmartwychwstania.

Następnie w Wielki Piątek odbywają się Drogi Krzyżowe, podczas których składa się ciało Chrystusa do grobu. Tego dnia obowiązuje ścisły post. Jedną z dawnych tradycji było zakopywanie żuru i śledzia, które były typowo postnymi potrawami. Istniał również zwyczaj przybijania śledzi do drzewa.

Za dawnych czasów w Wielką Sobotę spryskiwano dom wodą na znak pomyślności. Palono leszczynę, a jej popiół rozrzucano przy pierwszej orce, na znak dobrobytu. Obecnie w Wielką Sobotę święcone są nie tylko świąteczne pokarmy, ale i woda, ogień oraz cierń. Ozdobione bukszpanem koszyki powinny zawierać:

- baranka - symbol zmartwychwstałego Jezusa

- jajka - symbol rodzącego się życia

- chleb - symbol ciała Chrystusa, dobrobytu i pomyślności

- chrzan - symbol męki Pańskiej

- sól - istota prawdy

- ser - symbol pojednania człowieka z naturą

- babkę - symbol umiejętności

Wszelkie prace domowe, takie jak sprzątanie czy gotowanie potraw wielkanocnych, powinno zostać zakończone przed poświęceniem koszyczka.

Niedziela Wielkanocna

W Wielką Niedzielę nie może zabraknąć stołu przykrytego białym obrusem. Na śniadanie zazwyczaj są: żurek, biała kiełbasa, pasztety, pieczenie oraz szynki. Konieczne są również wielkanocne ciasta, takie jak mazurki czy babki. W niektórych regionach po świątecznym śniadaniu następuje tzw. zajączek wielkanocny - czyli szukanie drobnego upominku ukrytego gdzieś w domu.

Zobacz też: Zajączek wielkanocny - czy w Polsce wręcza się prezenty wielkanocne?

Śmingus-dyngus

Śmingus-dyngus, czyli Wielkanocny Poniedziałek, polega na wzajemnym oblewaniu się wodą. Dawniej obowiązywało także uderzanie się wierzbowymi gałązkami (tzw. śmingus). Aby uniknąć śmingusa, można było wykupić się pisankami, słodyczami lub pieniędzmi. To właśnie jest tzw. dyngus.

Początek formularza

Poezja wielkanocna

Wielkanocny pacierz

Nie umiem być srebrnym aniołem –
Ni gorejącym krzakiem –
Tyle Zmartwychwstań już przeszło-
A serce mam byle jakie.

Tyle procesji z dzwonami –
Tyle już alleluja –
A moja świętość dziurawa
Na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy –
Jak na koślawej fujarce –
Żeby choć papież spojrzał
Na mnie – przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska
Przez chmur zabite wciąż deski –
Uśmiech mi Swój zesłała
Jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
Jak złoty kamyk z procy –
Zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku –
Sumienia wywróci podszewkę –
Serca mojego ocali

ks. Jan Twardowski

 

Droga, wierzba sadzona wśród zielonej łąki,
Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.
Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,
A pod niebem wysoko śpiewają skowronki.

Wśród tej łąki wilgotnej od porannej rosy,
Droga, ktorą co święto szli ludzie ze śpiewką,
Idzie sobie Pan Jezus, wpółnagi i bosy
Z wielkanocną w przebitej dłoni choragiewką.

Naprzeciw idzie chłopka. Ma kosy złociste,
Łowicka jej spódniczka i piękna zapaska.
Poznała Zbawiciela z świętego obrazka,
Upadła na kolana i krzyknęła: „Chryste!”.

Bije głową o ziemię z serdeczną rozpaczą,
A Chrystus się pochylił nad klęczącym ciałem
I rzeknie: „Powiedz ludziom, niech więcej nie płaczą,
Dwa dni leżałem w grobie. I dziś zmartwychwstałem.”

Jan Lechoń

Baranku Wielkanocny

Baranku Wielkanocny coś wybiegł z rozpaczy
z paskudnego kąta
z tego co po ludzku się nie udało
prawda, że trzeba stać się bezradnym
by nie logiczne się stało

Baranku Wielkanocny coś wybiegł czysty z popiołu
prawda, że trzeba dostać pałą
by wierzyć znowu

Jan Twardowski

Wigilia wielkanocna 1966

Jest taka Noc, gdy czuwając przy Twoim grobie, najbardziej
jesteśmy Kościołem –
Jest to noc walki, jaką toczy w nas rozpacz z nadzieją:
Ta walka wciąż się nakłada na wszystkie walki dziejów,
Napełnia je wszystkie w głąb
(wszystkie one – czy tracą swój sens? Czy go wtedy właśnie zyskują?)
Tej Nocy obrzęd ziemi dosięga swego początku.
Tysiąc lat jest jak jedna Noc: Noc czuwania przy Twoim grobie.

Karol Wojtyła

W oczekiwaniu

Gdy pierwsze kotki brzozowe
i listki drżące zielenią
niziutko skłaniają głowy
w cichym oczekiwaniu
na radość Niedzieli Palmowej
i kiedy świat cały
trwa w podniosłym Hosanna
choć wiemy
że przed największym Darem
naszej wiary
Krwawą Ofiarą
i Zmartwychwstaniem
Najwyższego
na Mękę zostanie skazany
co stanie się Jego udziałem
lecz zburzy bramę śmierci
zapewni nam życie wieczne
więc już teraz
w skupionym dziękczynieniu
także się w chór ten włączamy…
Alleluja!

Jadwiga Zgliszewska

Bóg odrzucił ten kamień

Bóg odrzucił ten kamień jakby nic nie ważył
I wstał tak lekko z grobu,
że na twarzach straży
Nie było widać lęku i zdumienia
Może nie zobaczyli nawet,
że się świat odmienia

Bóg zmartwychwstał,
odwalił groby naszych domów
Gdzie tak już dobrze we śnie dusznym było
I nie przepuścił tej nocy nikomu
Spod ciepłych pierzyn wywlekał nas siłą

Bóg zmartwychwstał,
odwalił groby naszych domów
Byśmy stanęli. Na światło spojrzeli
Byśmy wołaniem wielkim odetchnęli

Ernest Bryll

Nim zamilkną dzwony

Jeszcze dzisiaj biją dzwony
płacz żałosny płacz strwożony
męka Pańska coraz bliżej
oczy Syna coraz wyżej
wypatrują Ojca.

Jeszcze dzisiaj dzwony płaczą
z żalem gorzkim i rozpaczą
wkrótce siądą do wieczerzy
jeden nie zmówi pacierzy
tylko zdradzi.

Jeszcze dzisiaj mówią dzwony
jak zostanie upodlony
Bóg w ciele człowieka
jaka kaźń i śmierć Go czeka
nim duchem powstanie.

Jutro zamilkną już dzwony
świat zostanie pogrążony
w głuchej ciszy i żałobie
staną warty przy grobie
i wnet zasną.

Znów obudzą ich dzwony
śpiew radosny śpiew natchniony
odkupieniem win śmiertelnych
zatrzaśnięciem wrót piekielnych
powrotem do Ojca.

Nim zamilkną
coraz ciszej biją dzwony
coraz słabiej biją
ludzkie serca.

Krzysztof Kamil Baczyński

Dzieci na Wielkanoc

Dzieci na Wielkanoc są inne niż zazwyczaj,
W dzieciach na Wielkanoc jest moc tajemnicza,
Dzieci na Wielkanoc
Wstają bardzo rano
I pytają: – Dlaczego dzwony tak głośno krzyczą?

Dzieci na Wielkanoc mają czerwone usta,
Czerwonymi ustami plotą różne głupstwa:
Czy strażak śpi na wieży,
Czy słońce to jest księżyc
I dlaczego hiacynty zaglądają w lustra.

Ty dzieciom na Wielkanoc odpuść wszystkie winy:
Że rozlały atrament, że zbiły słoiki –
Gdy tak smacznie śpią nocą,
Nie dziw, że we dnie psocą,
Że wciąż w ruchu są, jak małe listeczki brzeziny.

Ty także byłeś mały. To historia dawna,
Powiadasz. Ja rozumiem – dzisiaj nosisz krawat,
Parasol i notesik,
Ale gdyś jest wśród dzieci,
Czy nie jesteś znów dzieckiem, powiedz, czy nieprawda?

Widzisz, ten świat jest wciąż niedoskonały:
Jednym ciągle zbyt groźny, innym wciąż zbyt mały –
Ale wiedz: ciemne drogi,
Troski, trudy i trwogi –
Że dzieci, zawsze dzieci w nim opromieniały.

I jeszcze jedno cierpkie słówko jegomości
Podrzucę na odchodnym, z sympatii, z miłości:
Że gdy dzieciom, mój panie,
Zechcesz kropnąć kazanie,
Zaczynaj od kazania do własnych słabości.

Konstanty Ildefons Gałczyński

 

Palma wielkanocna

 

Przed przystąpieniem do przygotowywania palmy warto wcześniej przygotować kilka elementów. Pierwsza rzecz to pokolorowanie ususzonej trawy. Robimy to za pomocą barwników do jajek i odkładamy do wyschnięcia. Druga rzecz to kwiaty. Do palmy przygotowujemy 4 rodzaje kwiatów z bibuły w różnych kolorach. Różnią się one wyglądem i wielkością. Trzecia rzecz to zielona bibuła, której krawędzie nacinamy na kształt źdźbeł trawy.

Materiały:

  • ususzona wysoka trawa
  • ususzone zboża
  • kwiaty z bibuły
  • zielona bibuła
  • bukszpan
  • bazie
  • sznurek

Narzędzia:

  • nożyczkiTeraz możemy zacząć robić palmę.

Jak zrobić palmę wielkanocną? – proszę obejrzeć

Wielkanoc w polskiej tradycji ludowej.

 Wielkanoc po góralsku.

https://youtu.be/kJvFM2hSV6c

Piosenki o wiośnie

https://youtu.be/1BxzTaIp9G4

 

 

Piosenki dla dzieci o Wielkanocy, wybrałyśmy najładniejsze –posłuchajcie

 https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

https://www.youtube.com/watch?v=No6K_yt4dCI

 

Świetlica szkolna

czynna od 6.45 do 16.00

Harmonogram pracy świetlicy w roku szkolnym 2019/2020

Imię i nazwisko

nauczyciela

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Monika Opala 6.45-13.00 6.45-13.00 12.30-16.00 6.45-13.15 12.30-16.00
Bożena Śmigała 12.00-14.15   6.45-10.30 12.00-16.00 6.45-10.45
Beata Rusak 13.30-16.00 12.30-16.00 10.00-13.00   10.30-13.30

 

karta zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej

 

 

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ  SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W OPATOWIE

 

I. Cele i zadania świetlicy szkolnej.

           Głównym celem pracy świetlicy jest zapewnienie opieki wychowawczej uczniom przed lub po zajęciach szkolnych oraz stworzenie im optymalnych warunków rozwoju.

Cele te zostaną osiągnięte poprzez:

  1. stworzenie odpowiednich warunków do nauki i wypoczynku,
  2. dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie,
  3. rozwijanie zainteresowań i zamiłowań,
  4. propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu,
  5. kształtowanie postaw prospołecznych i patriotycznych,                             
  6. wdrażanie zasad moralnego współżycia i współdziałania w grupie,
  7. podnoszenie kultury życia codziennego,
  8. niwelowanie trudności dydaktycznych ( pomoc w odrabianiu prac domowych).

II. Założenia organizacyjne.

      1.   Świetlica jest czynna w godz. 06.45 - 16.00.

  1. Dni i godziny pracy świetlicy szkolnej są dostosowane do potrzeb środowiska -  wynikają z godzin rozpoczynania i kończenia pracy przez rodziców uczniów.
  2. Rodzice  są   zobowiązani   do   przestrzegania    godzin    pracy    świetlicy   szkolnej 

      i punktualnego odbierania swoich dzieci po skończonych zajęciach.

  1. Liczba wychowanków w grupie nie powinna przekraczać 25 osób.
  1. 5.   Uczniowie  dojeżdżający   szkolnym   autobusem   mają   obowiązek   uczestniczenia  

      w  zajęciach  świetlicy  przed  rozpoczęciem  lekcji  i  po zakończeniu  zajęć do czasu  

      odjazdu autobusu szkolnego.

6.  Kwalifikowania  i   przyjmowania   uczniów  do  świetlicy   dokonuje   się  wyłącznie   

      na  podstawie  pisemnego  zgłoszenia  rodziców  lub  prawnych  opiekunów  dziecka   

      na kwestionariuszu zgłoszenia dziecka do świetlicy.

7.  W sprawach nieunormowanych niniejszym regulaminem wiążącą decyzję podejmuje

      dyrektor szkoły.

III. Zasady funkcjonowania świetlicy szkolnej.

  1. Świetlica realizuje swoje zadania wg rocznego planu pracy  opiekuńczo – wychowawczej świetlicy układanego przez wychowawców na dany rok szkolny. Plan ten jest zgodny z planem wychowawczym szkoły.
    1. Nadzór nad świetlicą sprawuje dyrektor szkoły.
    2. Wychowawca świetlicy odpowiada wyłącznie za bezpieczeństwo dzieci, które zostały przyprowadzone do świetlicy lub zgłosiły się do niej same przed lub po lekcjach.
    3. W przypadku, gdy dziecko będą odbierać inne osoby niż rodzice lub gdy  wyrażają oni zgodę na samodzielny powrót dziecka do domu,(jeśli ma ukończone 7 lat) rodzice piszą stosowne oświadczenie.
    4. Zgodę rodzica lub opiekuna na wyjście dziecka z osobą niepełnoletnią należy rozumieć jako zgodę na samodzielny powrót dziecka do domu.
    5. Wszelkie zmiany dotyczące opuszczania świetlicy przez dziecko muszą być przekazane do wychowawcy świetlicy na datowanym i podpisanym przez rodziców piśmie.

            7.  W  przypadku  braku  pisemnej  informacji od  rodziców  dziecko nie będzie mogło

         opuścić świetlicy.

       8.   Za   rzeczy   wartościowe,  przynoszone   przez  dzieci,  świetlica  nie   ponosi

 odpowiedzialności.

IV. Zadania nauczycieli-wychowawców świetlicy.

  1. Organizowanie wychowankom pomocy w nauce.
  2. Przeprowadzenie codziennych zajęć tematycznych.
  3. Organizowanie gier i zabaw ruchowych.
  4. Organizowanie wycieczek i spacerów.
  5. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków.
  6. Kształtowanie nawyków higieny i czystości.
  7. Rozwijanie samodzielności i społecznej aktywności.
  8. Współpraca z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem szkolnym.

V. Prawa i obowiązki uczestników zajęć świetlicowych.

                   Wychowanek ma prawo do:

1.  właściwie zorganizowanej opieki,

      2.   życzliwego traktowania,

  1. swobodnego  wyrażania myśli i przekonań,
  2. opieki wychowawczej,
  3. poszanowania godności osobistej,
  4. ochrony przed przemocą fizyczną i psychiczną.

                   Wychowanek jest zobowiązany do:

  1. przestrzegania regulaminu świetlicy,
  2. przestrzegania zasad współżycia w grupie,
  3. współpracy w procesie wychowania,
  4. pomagania słabszym,
  5. dbałości o wspólne dobro, ład  i porządek w świetlicy,
  6. ponoszenie odpowiedzialności za własne postępowanie.

VI. Kary i nagrody wobec wychowanków.

Nagrody:

                Każdy   uczestnik  zajęć  świetlicowych   może  otrzymać  nagrodę:  za  udział

w konkursach, dobre zachowanie, przestrzeganie regulaminu, kulturę osobistą  w postaci:

            1. pochwały ustnej wobec wszystkich dzieci przez nauczyciela,

            2. pochwały przekazanej wychowawcom klasowym,

            3. poinformowanie o dobrym zachowaniu rodziców,

            4. nagrody rzeczowej na koniec roku szkolnego. 

Kary:

                Za  nieprzestrzeganie  zasad  dobrego  wychowania,  naruszanie  regulaminu,

dla uczestnika świetlicy przewidziane są następujące kary:

            1. upomnienie ustne,

            2. ostrzeżenie w obecności grupy,

            3. powiadomienie rodziców i wychowawcy klasy o złym

                zachowaniu,

            4. wnioskowanie o obniżenie oceny z  zachowania. 

Rodzice ucznia, który dokonał zniszczenia wyposażenia świetlicy będą obciążeni pełną lub częściową odpłatnością za zniszczony lub uszkodzony sprzęt.

Artykuły

Wigilia w świetlicy.

       21 grudnia 2017 r. w świetlicy szkolnej odbyło się  spotkanie wigilijne.

       Dzieci z dużym zaangażowaniem udekorowały wigilijny stół oraz przygotowały piękne świąteczne stroiki. Następnie przy dźwiękach kolęd i pastorałek, dzieląc się opłatkiem, składały sobie życzenia na Boże Narodzenie i Nowy Rok.

     Spotkanie upłynęło w ciepłej, sympatycznej atmosferze.

25 stycznia 2018

Mikołajki w świetlicy

W związku ze zbliżającymi się mikołajkami dzieci uczestniczącedo świetlicy szkolnej poznały legendę o św. Mikołaju, czytały różne ciekawostki o Mikołaju współcześnie oraz wykonały piękne prace plastyczno-techniczne dotyczące tej sympatycznej postaci.Dzięki kultywowaniu tradycji mikołajkowej dzieci uczyły się  dostrzegać potrzeby innych ludzi.     

20 grudnia 2017
Przejdź do - Andrzejki w świetlicy szkolnej

Andrzejki w świetlicy szkolnej

W czwartek, 30 listopada 2017 r. w świetlicy szkolnej zorganizowano tradycyjne andrzejki. Uczestniczyły w nich dzieci uczące się w Szkole Podstawowej nr 2 w Opatowie.      

20 grudnia 2017
Czytaj więcej o: Andrzejki w świetlicy szkolnej

4 października – Światowy Dzień Zwierząt.

      05.10.2017 r. z okazji Światowego Dnia Zwierząt  w świetlicy  Szkoły Podstawowej  nr 2 w Opatowie gościła  technik weterynarii, pani Magda Luzak.

        Pani Magda przyprowadziła ze sobą zwierzęta: psa, żółwia i trzy króliki.  Opowiadała jak dbać o swoich pupili oraz udzieliła ważnych wskazówek dotyczących odpowiedniego zachowania się wobec przypadkowo napotkanych zwierząt.

20 grudnia 2017
Czytaj więcej o: 4 października – Światowy Dzień Zwierząt.