Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Partyzantów Ziemi Opatowskiej w Opatowie

Pedagog szkolny

PEDAGOG SZKOLNY
mgr MONIKA ŁASAK
TERAPIA PEDAGOGICZNA - ZAJĘCIA REWALIDACYJNE - ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

OGŁOSZENIE
Drodzy Uczniowie i Rodzice.
Celem uzyskania wsparcia psychologiczno-pedagogicznego są założone skrzynki mailowe :   
monika-lasak@wp.pl
quesasal5@gmail.com
na które możecie kierować korespondencję. Odpowiedzi na maila udzielanebędą przez pedagoga szkolnego.
Możliwy kontakt telefoniczny z pedagogiem:

tel. kom. 516 185 556

 

Dyżur pedagoga on-line

 Do czasu powrotu dzieci i młodzieży do szkoły, pedagog szkolny pełni dyżur on-line na Messengerze oraz pozostaje do dyspozycji uczniów i rodziców za pośrednictwem : monika-lasak@wp.pl

Poniedziałek-   10.00 -12.00

 .........................................................

 

Dzień Dobrych Uczynków

 

 Dzień Dobrych Uczynków 2020 - internetowy kalendarz Kalbi

 

Dobro powraca, dobre uczynki są jak bumerang.

 

Benjamin Franklin: „Kiedy jesteś dobry dla innych, najlepszy jesteś dla siebie.”

 

19 maja obchodzimy Dzień Dobrych Uczynków czyli święto społecznych i bezinteresownych działań. Jest to świetna okazja, aby przypomnieć sobie o tych, którzy potrzebują pomocy lub zarazić pomaganiem innych W tym roku szkolnym nasza szkoła  przystąpiło po raz pierwszy do Dnia Dobrych Uczynków pod  przewodnim hasłem  "dobre uczynki dla ludzi, zwierząt i środowiska.  W tym celu zachęcamy wszystkich uczniów naszej szkoły do zapoznania się z książką pani Joanny Krzyżanek: „Dobre uczynki Cecylki Knedelek” z  której można dowiedzieć  się, jak można zrobić komuś miłą niespodziankę lub pomóc i pozostać anonimowym.  Dla jednych pomocą będzie przeprowadzenie staruszkę  na drugi koniec ulicy, dla drugich zrobienie zakupów, dla trzecich wyprowadzenie psa ze schroniska na spacer. Niewątpliwie w każdym przypadku będzie to dobry uczynek. Trudno się z tym nie zgodzić.

.......................................................

SafeNetKids
Pani Joanna Bińczak Dyrektor Szkoły zaprasza wszystkich rodziców, uczniów i nauczycieli do zapoznania się z treściami filmików nt. bezpieczeństwa w sieci
 i zagrożeń w cyberprzestrzeni.

https://www.youtube.com/channel/UCmGcuGwWnbeD4Vkxm8inrVQ?fbclid=IwAR3Kjay-Yl6cZvqzP8rmEvVtDHC4eTZDvKN0WFNlZ3njBRQDSD2zUVnepU8


1)Pierwszy z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie wszechobecnej Cyberprzemocy - opowiemy czym ona jest, jak się przed nią chronić i co zrobić, jeśli już zostaniemy nią dotknięci.
https://www.youtube.com/watch?v=fvAmt9IZf2c&t=34s

2)Drugi z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie Bezpieczeństwa danych - opowiemy czym są nasze prywatne dane, jakich informacji nie powinniśmy udostępniać innym i dlaczego oraz co powinniśmy zrobić, aby nasze dane pozostały bezpieczne.
https://www.youtube.com/watch?v=vFgoVMzd0ss&t=42s

3)Trzeci z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie udostępniania naszych zdjęć w Internecie - opowiemy, jakie zdjęcia mogą być publicznie umieszczane w sieci, czym grozi nam nieprzestrzeganie kilku prostych zasad oraz poruszymy temat praw autorskich.https://www.youtube.com/watch?v=y0wp3iYypa0&t=11s

4)Ostatni z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku rozszerzymy treści już omówione w odcinku o cyberprzemocy, czyli jak sobie z nią radzić. Pokażemy na kilku realnych przykładach, jak możemy rozwiązać niektóre trudne sytuacje, z którymi każdy z nas spotyka się na co dzień.https://www.youtube.com/watch?v=Rt2c3YXHX_k

 

ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI - KONKURS

 

 

            22 kwietnia 2020 roku obchodzimy 50 rocznicę Dnia Ziemi (ang. Earth Day) nazywaną również Światowym i Międzynarodowym Dniem Ziemi.Został on wypromowany przez amerykańskiego polityka i działacza na rzecz ochrony środowiska Gaylorda Nelsona. W tym dniu corocznie wiosną prowadzone są akcje, które mają na celu promowanie
i uświadamianie postaw ekologicznych oraz przedstawianie skutków ingerowania
w środowisko naturalne i cały ekosystem.Wpływ ludzi na przyrodę ma bardzo duże znaczenie dla całej planety, ponieważ swoimi właściwymi postawami ekologicznymi możemy oddziaływać m.in. na stan, jakość i poziom powietrza, wód powierzchniowych, ekosystemu roślinnego i zwierzęcego czyupraw rolniczych i sadowniczych.
            Warto też zaznajomić się ze zjawiskami, które są konsekwencją niszczenia środowiska tj. globalne ocieplenie, dziura ozonowa, smog, kwaśne deszcze, a także wszelkie zanieczyszczenia powietrza, wody lub gruntu.         

            Z okazji Dnia Ziemi proponuję zabawę w formie interaktywnego QUIZU z zakresu ochrony przyrody, zagrożeń i działań proekologicznych. Jest to krótki sprawdzian wiedzy,
a także świetne uzupełnienie wiadomości w formie quizu online.

1) Ochrona przyrody w Polsce część 1        
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ochrona_przyrody.html
2) Ochrona przyrody w Polsce część 2        
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ochrona_przyrody_1.html
3) Ziemia – nasz wspólny dom         
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ziemia_nasza_planeta.html

 

            Ponadto druga propozycją jest konkurs na najlepszą pracę plastyczną, którego zwycięzcy (trzy najlepsze prace) zostaną nagrodzeni odpowiednią oceną z przedmiotu przyrody, geografii oraz wysoką oceną z zachowania. Tematem przewodnim pracy powinno być hasło „Nasza planeta Ziemia”. Prace plastyczne mogą być dowolnej wielkości lub kształtu, również materiały do niej wykorzystane nie są ograniczone (kredki, farby, ołówki, mazaki, plastelina, pastele, bibuła kolorowa, gazety itp.)      
            Forma pracy do wyboru: plakat (format A3), rysunek, wydzieranka, wyklejanka, zawieszka na sznurku, figurka z masy solnej czy globus z gazet.     
Pomysły można zaczerpnąć również z poniższej strony:     
http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/dzien-ziemi-12-pomyslow-na-prace-plastyczne-dla-dzieci.html
Inspiracje plastyczne mogą dotyczyć na przykład:  
1) zachowań proekologicznych:       
a) segregowanie śmieci (np. wskazanie jakie konkretne śmieci wyrzucamy do żółtych, niebieskich i zielonych kontenerów, wyrzucanie baterii do specjalnych pojemników);       
b) oszczędzanie wody (myjąc zęby zakręcamy wodę w kranie) oraz prądu i światła (urządzenia, których nie używamy można wyłączyć aby nie pobierały prądu);
2)  ukazanie jak wygląda czysta i niezaśmiecona planeta (żywe zielone i niebieskie kolory)
w porównaniu do brudnej, zanieczyszczonej (ciemna, szara, chora)          
3) praca na temat zanieczyszczenia rzek, jezior lub oceanów, jak cierpią zwierzęta lądowe, morskie kiedy nie dbamy o środowisko

 

 

 

Zdjęcia prac można przesyłać na mojego e-maila: quesasal5@gmail.com do 17 maja.

 

 

 

                                                                                                                      Pedagog,
                                                                                                                      Monika Łasak

 

Bezpieczne korzystanie z komputera i Internetu?
Porady dla rodziców

Sygnały ostrzegawcze, które świadczą  o pojawieniu się ryzyka szkodliwego, prowadzącego do uzależnienia, korzystania z komputera i Internetu:

Zagrożenia w Internecie:

Happy Slapping – to umieszczanie w sieci zdjęć lub filmów z ludźmi, którzy znajdują się w trudnych dla siebie sytuacjach bez ich zgody lub nawet wbrew ich woli. Mogą to być sytuacje upokorzenia, przemocy.

Cyberbullying (cyberprzemoc) – to stosowanie przemocy wobec ludzi, głównie przy użyciu Internetu, m.in.: groźby, szantaż, nękanie za pośrednictwem sieci, publikowanie lub rozsyłanie ośmieszających i obraźliwych informacji, zdjęć, filmów w Internecie, podszywanie się pod kogoś wbrew jego woli w sieci. Do cyberprzemocy wykorzystywane są głównie poczta elektroniczna, czaty, komunikatory, strony internetowe, blogi, serwisy społecznościowe, grupy dyskusyjne.

Cyberstalking – to używanie Internetu i mediów elektronicznych do nękania drugiej osoby, np. poprzez pisanie za pomocą komunikatorów, wysyłanie niechcianych wiadomości e-mail, rozsyłanie korespondencji do losowych adresatów  w imieniu osoby nękanej oraz wbrew jej woli, zamieszczenie  komentarzy na forach internetowych. Wiadomości mogą mieć formę pogróżek, fałszywych oskarżeń, seksualnych propozycji. Cyberstalking przejawia się również w podszywaniu się pod nękaną osobę, w nielegalnym monitoringu oraz w gromadzeniu informacji o osobie, które mają posłużyć do jej dręczenia.

Rodzicu, poznaj podstawowe zasady BHP korzystania z komputera i Internetu!

  1. Przyjrzyj się, w jako sposób dziecko korzysta  z sieci – jakie lub oglądać strony, jakie wybiera gry, ile czasu poświęca na przebywanie z komputerem, jakie ujawnia emocje, jak się zachowuje, kiedy musi zakończyć swój pobyt w Internecie.
  2. Zapoznaj się z treścią gier, w jakie gra Twoje dziecko (kieruj się oznaczeniami PEGI umieszczonymi na opakowaniu. Możesz skorzystać z wyszukiwarki dostępnej na stronie www.pegi.info.pl).
  3. Zainstaluj w komputerze dziecka programy kontroli rodzicielskiej.
  4. Ustal  zasady korzystania z komputera i Internetu.
  5. Porozmawiaj z dzieckiem o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w Internecie. Źródłem wiedzy na temat są: www.sieciaki.plwww.safeintermet.plwww.dzieckowsieci.plwww.kidprotect.pl.
  6. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji wyczytywanych w sieci.
  7. Zapoznaj dziecko z etykietą – kodeksem dobrego zachowania w Internecie (www.sieciaki.pl).
  8. Ustal ramy czasowe spędzania dziecka przy komputerze (1-2 godziny dziennie, z przerwami). Nie przedłużaj wyznaczonego czasu.
  9. Bądź konsekwentny i stosuj zasadę: najpierw obowiązki, potem przyjemności.
  10. Zachęcaj dziecko do innych form spędzania wolnego czasu.

Programy kontroli rodzicielskiej

Beniamin – blokuje strony niepożądane (np. erotyczne) i te ze słowami – kluczami, które przekierowują do  stron o nieodpowiednich treściach. Przy pomocy programu można stworzyć białą i czarną listę stron, a więc stron do których dziecko będzie miało dostęp i do tych dla niego niedostępnych.

Ochraniacz – blokuje nieodpowiedni czaty i inne aplikacje.

Amadeusz – blokuje nieodpowiednie czaty i inne aplikacje, szczególnie wyczulony jest na ochronę przed pedofilami i sektami. Ma wbudowaną funkcję zapamiętywania i przechowywania korespondencji, komunikatorów i edytorów tekstowych. Wyposażony jest w system czasowych ograniczeń dostępu do komputera, Internetu stosownie do wieku dziecka i dni tygodnia.

Alladyn – bezpieczna przeglądarka dla dzieci, która zawiera przeznaczone dla nich domeny. Program jest wyposażony w listę stron podzieloną tematycznie. Zawiera funkcję ogranicznika czasowego.

System PEGI
PEGI (Pan – European Game Information) – to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier opracowany po to, aby chronić dzieci i młodzież przed dostępem do treści nieodpowiednich dla ich wieku. W ramach PEGI stosowanych jest 5 oznaczeń: PEGI3, PEGI 7, PEGI 12, PEGI16, PEGI18. Numery oznaczają kategorie wiekowe.

PEGI 3 gry zawierają treści, co do których nie ma żadnych ograniczeń (bezpieczne dla dziecka)
PEGI 7 gry, które zawierają dźwięki lub sceny, które mogą przestraszyć dziecko,  nie powinny jednak wywrzeć negatywnego wpływu na jego psychikę
PEGI 12 w grze występują elementy przemocy, dopuszczalna jest także nagość i nieliczne wulgaryzmy
PEGI 16 gra zawiera treści, w których występuje przemoc lub aktywność seksualna jak w rzeczywistości
PEGI 18 gra przeznaczona tylko i wyłącznie dla dorosłych

Gdzie szukać pomocy:

Jeżeli niepokoi Cię zachowanie nastolatka skontaktuj się z helpline.org.pl pod bezpłatnym numerem telefonu 800 100 100 czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 – 17.00 lub przez e-mail: helpline@helpline.org.pl. Tutaj pomoc mogą uzyskać młodzi internauci, ich rodzice oraz profesjonaliści. Więcej informacji na stronie: www.helpline.org.pl

Strony internetowe na których znajdują się informacje o tym, jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w Internecie:

www.dyzurnet.pl (dla rodziców, profesjonalistów)
www.sieciaki.pl (dla dzieci, młodzieży, rodziców, profesjonalistów)
www.safeinternet.pl (dla profesjonalistów, rodziców)
www.safeinternet.org (dla dzieci, młodzieży, dorosłych)

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?

 Poniższe opracowanie ma na celu przybliżyć Państwu zasady, które w takich rozmowach mogą okazać się pomocne.

 

Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci na temat sytuacji związanej z koronawirusem?

  1. Dajmy sobie czas, nie musimy znać odpowiedzi na wszystkie pytania i udzielać jej od razu.
  2. Mówmy prawdę dostosowaną do wieku rozwojowego dziecka. W przypadku dzieci młodszych wystarczą ogólnikowe informacje. Nie wchodźmy w szczegóły, których sami nie rozumiemy. A co najważniejsze, pozwólmy sobie na słowo „nie wiem”, bywa ono lepszą odpowiedzią niż snucie nieprawdziwych wyobrażeń.
  3. Dziecko poznaje świat, patrząc w oczy opiekuna. Pytania o koronawirusa mogą zaktywizować nasze silne lęki związane z życiem i śmiercią, dać dostęp do naszych wspomnień i otworzyć falę silnych uczuć. Warto mieć z tymi uczuciami kontakt i na tyle, ile to możliwe kontrolować je, aby nie przelać ich na dziecko i zwyczajnie go nie przerazić.
  4. Używajmy obrazowych przykładów (tłumacząc na przykład mechanizm zarażania się) możemy tutaj wykorzystać materiały ze strony: COOVIBOOK Mindheart
  5. Zachęcajmy dziecko do nowych (online) form kontaktu z bliskimi: rozmowy na Messengerze, skypie, watssapie itp.
  6. Nie zaprzeczajmy uczuciom dziecka. Rozmawiajmy o emocjach, dajmy sobie przestrzeń do nazywania swoich uczuć. Można zaproponować dziecku narysowanie swoich emocji i na podstawie rysunków prowadzić dialog z dzieckiem.
  7.  Reagujmy spokojnie.

 Wskazówki  pedagoga szkolnego

Jak skutecznie mobilizować się do nauki w domu?

 

Jak zorganizować dziecku naukę w domu?

Jak motywować i wspierać dzieci w nauczaniu domowym?


Jak pomóc dziecku w nauce? - Praktyczny poradnik dla rodziców.

Krok 1. Zadbaj o otoczenie miejsca nauki i czas.

 Jeśli chcesz pomóc dziecku w nauce, zadbaj o brak rozpraszaczy – wyłącz telewizor i muzykę z tekstem.

Krok 2. Zadbaj o porządek i brak rozpraszaczy.

Krok 3. Naucz dziecko robić przerwy.

Krok 4. Zadbaj o zdrowie i kondycję swojego dziecka.

Krok 5. Zadbaj o właściwe podejście i motywację do nauki.

 Krok 6. Zapoznaj dziecko z technikami szybkiej nauki.

 

Jak motywować dziecko do nauki porady dla rodzica


1. Traktuj naukę dziecka jako  bardzo ważną rzecz.

Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku.

2. Zarządź, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie.

Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze, a telefony będą wyciszone. To podstawowy błąd rodziców: pozwolić, by jedno z dzieci się bawiło, gdy drugie się uczy.

3. Pokaż, jak bardzo cenisz rozwijanie pasji.

Samodzielnie napisany referat w książkach i Internecie, zrobienie makiety – takie działania przyniosą dziecku więcej korzyści i satysfakcji.

4. W dni wolne staraj się rozszerzać wiedzę dziecka.

Daj mu okazję, żeby błysnęło w domu tym, czego się nauczyło w szkole.

5. Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie.

Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne. Np. piecz ciasta, które wydają się skomplikowane do zrobienia, rozwiązuj najtrudniejsze krzyżówki.

6. Chwal dziecko za prawdziwy wysiłek i upór.

7. Uważaj, jakie bajki czytasz maluchowi.

8. Nie chwal dziecka za błahostki, bo zrozumie, że masz niskie oczekiwania i nie cenisz wysiłku.

9. Podkreślaj sukcesy, zamiast braków.

Propozycje pedagoga : cykl informacji o lęku dla rodziców


Zachęcam do zapoznania się z materiałem wideo przygotowanym przez Psychologa Klinicznego,zwierającym cykl informacji o lęku.

 

Filmy nawiązują do aktualnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa i emocji jakie najmłodsi odczuwają w tym okresie.

 

 W materiale wideo odnajdziecie drodzy rodzice cenne wskazówki traktujące o tym, jak radzić sobie w sytuacji lęku, jak rozmawiać z dziećmi o lęku, jak wytłumaczyć dziecku co obecnie dzieje się w Polsce i na świecie, jak pomóc dziecku radzić sobie z obecną sytuacją.

 

https://mojebambino.pl/blog/index.php/2020/03/16/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie/

 

................................................................................................................................

2 kwietnia na niebiesko dla AUTYZMU

 

Autyzm ppt.

Autyzm pdf.

 ...............................................................................................

Ćwiczenia wspomagające proces uczenia się oraz bajki na dobranoc
propozycja pedagoga szkolnego

Kinezjologia edukacyjna

Kinezjologia edukacyjna zwana również gimnastyką mózgu to metoda stworzona przez Paula Dennisona.Praca tą metodą poprzez wzrost możliwości rozumienia i pamięci wspomaga proces uczenia się. Poniżej znajdują się cztery odcinki wraz z różnymi ćwiczeniami.

1)Ćwiczenia zawarte w pierwszym odcinku to: ruchy naprzemienne, słoń, punkty na myślenie:
https://www.youtube.com/watch?v=h_ytkXXm-YE&t=46s

2) Ćwiczenia zawarte w drugim odcinku to: kapturek myśliciela, krążenie szyją, aktywna ręka:
https://www.youtube.com/watch?v=na3_O-AjRDQ&t=68s

3)Ćwiczenia zawarte w trzecim odcinku to: pozycje Cooka, wypady w bok, pompowanie piętą:
https://www.youtube.com/watch?v=FXr9vsCtRZI

4)Ćwiczenia zawarte w czwartym odcinku to: leniwe ósemki, rysowanie oburącz.
https://www.youtube.com/watch?v=TWaTtkWu81w&t=1s

Bajki na dobranoc:

1)
Bajka o Błękitnym Ogniku z serii Baśni Braci Grimm

https://www.youtube.com/watch?v=Kv6QWVkpuOo

2) Bajka o Roszpunce z serii Baśni Braci Grimm

https://www.youtube.com/watch?v=f1Dk5BD6Cgo&list=PL84F67208407C7AC3

 

 

Ogólnopolska akcja – KARTKA DLA MEDYKA

Witam wszystkich!

Chciałam zachęcić Was do udziału w akcji „KARTKA DLA MEDYKA”.

Jest to ogólnopolska akcja edukacyjna, która polega na narysowaniu, namalowaniu, stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami lub samego podziękowania słownego dla medyków. Wydarzenie jest podziękowaniem dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych oraz wszystkich pracowników służby zdrowia, którzy swoją pracą pokazują zaangażowanie
w ratowanie naszego życia, co wiąże się z wielką odpowiedzialnością, ale jednocześnie naraża ich samych na niebezpieczeństwo.

Celem akcji jest podziękowanie w postaci kartki z rysunkiem lub życzeniami za trudną pracę służb zdrowia oraz pokazanie, że doceniamy ich poświęcenie i jesteśmy im bardzo wdzięczni za ochronę naszego zdrowia i bezpieczeństwa.

Instrukcja wstawiania kartki:
1. Tworzymy swoją kartkę, może to być ręcznie namalowany rysunek lub obrazek z Internetu. Ważne aby rysunek/obrazek był zapisany na Pulpicie pod dowolna nazwą.
2. Wchodzimy na stronę: https://padlet.com/specjalni_tik/KARTKI
3. Znajdujemy nazwę naszej szkoły, tj. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI OPATOWSKIEJ W OPATOWIE
4. Klikamy „plusik” pod nazwą szkoły
5. Teraz możemy dodać tytuł (np. swoje imię i  klasę), w zakładce Napisz coś ( np. podziękowanie lub krótkie życzenia)
6. Następnie klikamy szarą strzałkę w górę, pojawia się po prawej stronie panel, gdzie klikamy „ PICK FILE” na różowym tle. Z Pulpitu wybieramy wcześniej zapisany obrazek/rysunek.

Akcja w Internecie trwa od poniedziałku 30.03 do środy 01.04, jednak w naszej szkole przedłużamy ją do świąt.
Kartki można również wysyłać na mój adres mailowy:
monika-lasak@wp.pl

Dziękuję i pozdrawiam wszystkich uczniów J

Pedagog Monika Łasak

 

.......................................................................................................

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

 

PEDAGOG

 PONIEDZIAŁEK 

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

MONIKA ŁASAK 

12:30-14:30

Konsultacje Porady
(dla rodziców, nauczycieli)
11:30-13:00

12:00-13:30 
14:30-15:15

Konsultacje Porady
(dla rodziców, nauczycieli)
11:30-12:30  

10:45-11:30 
12:45-13:30    

 

kontakt: tel.15/8682702  wew.23

 

e-mail:    monika-lasak@wp.pl

 

e-mail:    quesasal5@gmail.com

 

 

Informacja DLA rodziców

na temat potencjalnych zagrożeń związanych
ze stosowaniem elektronicznych papierosów

 

Na przestrzeni ostatnich lat pojawiły się nowe zagrożenia dla zdrowia publicznego, tzw. elektroniczne papierosy (e-papierosy). Są one postrzegane jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się szczególnie atrakcyjne.

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany pozwalają ukryć nawyk palenia.
Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący młodzież przed sięganiem
po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.

 

Co to są e-papierosy?

E-papieros to inaczej elektroniczny system dostarczający nikotynę.

E-papierosy to urządzenia elektroniczne, które podgrzewają ciecz i wytwarzają aerozol lub mieszankę małych cząstek w powietrzu. Mają wiele kształtów i rozmiarów. Większość z nich ma baterię, element grzewczy i miejsce na tzw. liquid.Niektóre e-papierosy wyglądają jak zwykłe papierosy, cygara lub fajki.
Inne przypominają pami

Artykuły

Przejdź do - Cyberprzemoc

Cyberprzemoc

Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni

Podkomisarz p. Agata Frejlicch Komendy Powiatowej Policji w Opatowie spotkała się z uczniami Szkoły Podstawowej  nr 2 w Opatowie, w dniu 27 września 2018r., żeby porozmawiać o cyberprzemocy, zagrożeń wynikających z uzależnień oraz odpowiedzialności karnej nieletnich. Tematem prelekcji było bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni czyli cyberprzemoc i ogólnie pojęte bezpieczeństwo w sieci. Nasz gość scharakteryzował zjawisko cyberprzemocy, które wyrządzić  może ogromne szkody.

28 września 2018
Czytaj więcej o: Cyberprzemoc
Przejdź do - Bezpieczna droga

Bezpieczna droga

W  dniu  6 września  2018r.   odbyły się spotkania profilaktyczne dla dzieci i młodzieży obejmujące przede wszystkim bezpieczeństwo w zakresie ruchu drogowego.
 
Prelekcje z uczniami przeprowadził   funkcjonariusz  Komendy  Powiatowej  Policji  w Opatowie.

11 września 2018
Czytaj więcej o: Bezpieczna droga

Bezpieczeństwo uczniów korzystających z technologii informacyjno-komunikacyjnych

W związku z niepokojącymi doniesieniami dot. pojawiających się zagrożeń  w Internecie p. Joanna Bińczak Dyrektor SZS nr 2 w Opatowie prosi rodziców  o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje dot. gier komputerowych, które są najpopularniejszą formą rozrywki wśród dzieci i młodzieży.

24 kwietnia 2017
Czytaj więcej o: Bezpieczeństwo uczniów korzystających z technologii informacyjno-komunikacyjnych
Przejdź do - XIV   ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI  PROFILAKTYKI

XIV ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI PROFILAKTYKI

W dniu 30 maja 2016r. odbyły się  spotkania z uczniami naszej szkoły  dotyczące  Świętokrzyskich  Dni  Profilaktyki. Hasłem przewodnim tegorocznych prelekcji               z młodzieżą  był temat pt.: „Rodzina Twój przyjazny świat”.  

30 maja 2016
Czytaj więcej o: XIV ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI PROFILAKTYKI
Przejdź do - Program  Profilaktyki  Uzależnień- Palenie Tytoniu i innych środków psychoaktywnych.

Program Profilaktyki Uzależnień- Palenie Tytoniu i innych środków psychoaktywnych.

SPRAWOZDANIE                                                                                                                        

Edukacja  antynikotynowa    w oparciu o „ Program Ograniczenia Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu” na lata 2014-2018 opracowany przez Ministerstwo Zdrowia Publicznego.

31 maja 2016
Czytaj więcej o: Program Profilaktyki Uzależnień- Palenie Tytoniu i innych środków psychoaktywnych.
Przejdź do - XIV ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI PROFILAKTYKI

XIV ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI PROFILAKTYKI

W dniu 30 maja 2016r. odbyły się  spotkania z uczniami naszej szkoły  dotyczące  Świętokrzyskich  Dni  Profilaktyki. Hasłem przewodnim tegorocznych prelekcji    z młodzieżą  był temat pt.: „Rodzina Twój przyjazny świat”.  

30 kwietnia 2016
Czytaj więcej o: XIV ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI PROFILAKTYKI